Валерий Корепанов Valeriy K. Korepanov » Публикация

Поделиться публикацией:
Опубликовать в блог:
Опубликовано 2012-02-04 Опубликовано на SciPeople2011-12-23 20:41:15 ЖурналАктуальные проблемы германистики, романистики и русистики


(Accepted with revisions, 2012) Strategic prospects of Spanish as a world-wide language of business communication
Сборник материалов конференции: «Актуальные проблемы германистики, романистики и русистики». Инфописьмо см.: http://ifl.uspu.ru/nauka/18-konferencii/155-feb =========================== ФГБОУ ВПО «Уральский государственный педагогический университет» ------участие в февральской конференции, которая состоится 3–4 февраля 2012 г Секция• Сопоставительная лингвистика и межкультурная коммуникация
Аннотация Abstract. English, Chinese Or Spanish: World Language Future Preferences In A Modern Global Economic Environment are discussed in the paper. The article examines the impact of economic globalization has had on the choice of the way language development continues, concerning key-standard nations all over the business world. Our vision focuses on a 20-year term til 2030. The problem of prioritization of the “one of three” prospective language is highlighted, subject to selection from, on the author’s view, the following internationally spoken ones: English, Chinese or Spanish. Thus, language preferences of the coming business world are drawn up through the representation of tangible "pros and cons" of each of the so-called “communication tools”, claiming the role of "lingua franca", in the current global economic space, especially in finance and entrepreneurship.

Комментарии

Вам необходимо зайти или зарегистрироваться для комментирования
ifl.uspu.ru/images/stories/books/sbornik_2012_2.pdf
2012-06-13 01:22:12 · Ответить · Ссылка
(c/246-252)
ifl.uspu.ru/images/stories/books/sbornik_2012_2.pdf
2012-06-13 01:24:34 · Ответить · Ссылка
(c/108-109)
ifl.uspu.ru/images/stories/books/tezis_2012.pdf
2012-06-13 01:31:52 · Ответить · Ссылка
Этот комментарий был удален
Этот комментарий был удален
Этот комментарий был удален